Press

No matter where you are and what you look like. Create your own style.Let it be unique for yourself and yet identifiable for others.
The creation begins deep by yourself. Be inspired in my world and give your life an extra boost. So show yourself more and just be you ♥

Merisik 10.08.08 Part 2

by - 12:17 PM


I was shocked at that time! *mcm nak kne heart-attack!* Ada kne bagi hantaran ke?ash cakap x payah bagi ape2 dr pihak pompuan..belah kitorg plak..memndangkan anak yg pertama kawen..so paham2lah..mmg tak tau ape/camne kann..huhu

Then..aku & my sis kelam-kelibut gi shopping compleks*dlm masa 2 jam dorg nak sampai tuh* gi bli hamper..hahaha..parents aku plak sibuk menunggu caterer hantar makanan kat umah & kemas2 umah sket2..huhu..klako gile time nih..

memandangkan x prepare sangat langsung pasal hantaran-baju-hair do-make-up-etc..so sume benda jadi haru biru..haha

x sanggup aku tgk muka sendiri..nasib sipi-sipi je dorg snap..dgn muka berminyak-lengan baju di lipat sampai siku sbb tlg mak angkat2 makanan-rambut x buat-make up pon tak-bau perfume pon dah hilang-sgt2 haru ye kawan2..klako2..haha

moral of the story : org yg di pinang spatutnya relax2 sahaja..bercantik2 menunggu ketibaan org yg nak meminang..haruslah beritahu kepada sedara mara/teman2 yg rapat utk membantu menolong..itulah akibatnya niat tidak mahu menyusahkan org lain tetapi akhirnya memakan diri sendiri..haha..
special note : ampun geng2 'gurlainss girls' ku..aku x plan pon nak merisik nih sbanrnye..erk..tetibe je..tuh yg x sempat gtau sume org..


nih masa dorang berdiskusi berbincang..dorang bawak 5 dulang..aku?3..instant kan..bau kedai lagi..haha

aku:di dalam bilik-jap2 gi dapur-coz xde org nak tgk..aku & my sis je..

family member dia yg lain : di luar umah..duduk di taman..ceh.



time nak sarung cincin..mak Ash serahkan cincin kat my mum..bukan ke patutnya dia yg sarung?*konpius jap*


haha..then mak Ash sarung cincin..Ibu (baju biru-makcik Ash yg kitorg rapat) plak soh aku senyum..senyum..

aku plak? time ni dah kepenatan-sbb berkejar2 carik brg nak bagi kat Ash-tlg mak etc jadi x de mood lgsung nak senyum..huhu..cube tgk..dgn muka berkilat2-berpeluh2-x makeup langsung-rambut kusut-arghh..sadisnya muka aku time tuh..oho..time nih aku masih ber-braces..nasib x nampak gigi besi aku..muahaha

inilah dia 5 dulang yg diberi oleh pihak lelaki..knape 5?ok..ada cerita di sebalik dulang 'hantaran' ni..dulang2 nih dorang ikut adat Perak coz parents Ash asal org Perak..tunggu my next entry k..

part nih yg aku paling-paling-paling sedih..sebab aku tak sempat belek2 pon barang2 tuh..aku cume dpt tgk..tuh pon skali lalu je..time nak sarung cincin..
sebabnye?pas sarung cincin aku sibuk melayan tetamu-tlg mak ape yg patut kat dapur-tros siap2 packing baju nak balik KL..coz soknye keje..
Ash sgt2 terasa ngan aku coz dia buat sendiri rupe2nye sume brg2 yg di beri tuh..1st time ever..nak make it special katanya...aduh..
Again : SUMPAH..tak mo lagi camneh..haha..for my wedding day..aku akan plan baik punye..hehe..i'll do everything from a-z..must be perfect / almost perfect..x perfect mane pon snang cite up to my satisfaction la kan..name pon once a lifetime kan..Insya-Allah..Amin..hehe

You May Also Like

3 comments

  1. ann.. kisah kt sama.. hehe.. merisik ada dulang hantaran.. sy pon kelam kabut jugak terkejut.. huu.. pasal risik sebenarnya tak ada adat sarung cincin.. klu ikutkan serah je.. tapi merisik sy aritu pun jadi pelik jugak.. future MIL sarungkan cincin jugakk.. pelik.. hehe

    ReplyDelete
  2. hahaha`

    yeay! ada gang..huhu..klako kan u..
    future MIL plak nak ikut adat Perak..x tau la tol ke x adatnye camtuh..huhu..mcm2..kena 5 dulang..cincin belah rotan jugak..'hantaran' tuh kena bakul rotan..dari kecik ke besar..hantaran mesti yg manis2/manisan laa..x boleh bg brg2 spt baju etc..*pelik2*

    ReplyDelete
  3. wah..grand nye merisik..ni x bertunang yer?
    saya dulu merisik pakai bj kurung duk dlm bilik jer..cincin pun pas kt emak kite je.tp ade buah la 1 hantaran..simple2 je..heheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...