Press

No matter where you are and what you look like. Create your own style.Let it be unique for yourself and yet identifiable for others.
The creation begins deep by yourself. Be inspired in my world and give your life an extra boost. So show yourself more and just be you ♥

Merisik 10.08.08 Part 1

by - 11:21 AM




Pejam celik pejam celik dah setahun lebih rupanya me & Ash 'mengikat'..org Perak kata..huhu..

kalau ikutkan December nih suppose kitorg kawen..my parents siap dah pilih 'baik punya'...05.12.09..tarikh sama ngan bday aku...huhu..tapi t'paksa di postpone tahun dpan..Ash dah TERbeli rumah.. sumwhere around June arituh..responseku :*sedih-dalam-gembira*

nak buat camne kan..kita hanya mampu merancang tapi Tuhan yg menentukan..huhu..

Ok..aku nak cerita sikit pasal merisik kitorg..ingat2 balik..SUMPAH klakar gile beb!x de preparation + planning langsung!
moral of the story: by hook or by crook:plan a-z sgt penting ye..maka Ann..sila ingatkan diri & ketuk kpala sampai berdarah kalu masih x hingat2 lagi!

*flash back jap* seminggu sblom kitorg 'ikat' tuh..hari tuh sunday..1/8/08 kalau x silap..kitorg gi dating..then decide nak buat pe acara dating hari itu..shopping/tgk wayang or etc..then Ash cakap jom kite tgk2 cincin..Aku?bulat mata la! suka la..apa plak tak kan??hehe

tgk2 tros decide nak beli-tros decide nak merisik-tros pilih date 08.08.08,which on Jumaat..lagi 5 hari..boleh tak?*memandangkan kami ada dara2 darah2 cina sket,so obsess sket ngan tarikh2 seperti itu..kui2*

balik,tros aku memikirkan camne aku mintak cuti on friday tuh..coz last weeknye aku dah cuti agak lama gi hols @ beijing...then,hehe..*notti idea la beb,MC $ la pe lagi* Note:perbuatan ini mengundang bahaya jika boss dapat tau..sila jgn di tiru aksi ini..ngee Ampun boss..nasib aku dah chow..pheww~

07.08.08..aku dah get ready nak siap2 balik JB..still remember time tuh aku otw to Airport..flight lagi 1 jam..then mak call kata NENEK aku (ayah's side) meningggal! Innalillah..aku serius terkejut gle..lagi sedih sebab dia duduk ngan kitorang..so instead of aku balik for majlis merisik-jadi majlis tahlil..x pe lah..mungkin ada hikmah di sebaliknya..

so kitorang postpone everything psl majlis merisik..kitorg sume paling pentingkan ayah di ketika itu..then esoknya after majlis tahlil..ayah tetiba cakap..'Lun,teruskan..kita buat on this Sunday..am okey..jangan risau..yg pergi tetap akan pergi..so kite move on la..lagipun preparation sume dah siap..'

10.08.08 Sunday..mereka datang..lagi 2 jam before dorang sampai..Aku tibe2 t'gerak hati nak tanya kat Ash..merisik ni sarung cincin je kan??..dia cakap dia bawak 5 dulang..

What????Abes aku?kena bagi/balas ke?camne nih????sempat ke..??*time nih ke-gabraan aku sgt terserlah-merlah ye!wo pentan!*



TBC

You May Also Like

0 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...