Press

No matter where you are and what you look like. Create your own style.Let it be unique for yourself and yet identifiable for others.
The creation begins deep by yourself. Be inspired in my world and give your life an extra boost. So show yourself more and just be you ♥

KEJUTAN di malam 5 Syawal !!!!~

by - 8:17 PM

Mak Ann: Camne Nurul (Nama panggilan Ann di kalangan family) ?
Ayah Ann: Camne Lun ( or Lulun..Nama panggilan ayah Ann kpd Ann) ?
Ann: Errr...S.P.E.E.C.H.L.E.S.S.....


Hoho..itu adalah 1st word yg keluar dari mulut aku..aku-sgt-terkedu+terkesima+terkejut+segala terrr la..haha

Kenapa?
Hari raya ke-5 Ash 1 family dtg beraya kat umah parents aku di JB..huii..ramai gak aa..family dorang je adala 20++..huhu..dorang g bercuti kat Tioman *ape daa..org sibuk beraya dorg bercuti..rugi x de kampung..huhu* then balik from Tioman, dorang sume tros ke JB.. 4-5 kereta gak la dorg tuh..kitorg 1 family pon bertungkus lumus masak & my dad selaku Chef Besar di umah kami yg masak & mengeluarkan sgala resepi di kpala..kami yg pompuan 3 org tulung tgk & prepare benda2 lain..haha..

Time tggu dorg sampai hati aku da start rase lain macam..berdebar2 pon ada..nak kata 1st time..da byk kali gak dorg dtg..hmm..mmg x sdap ati..tapi aku sedapkan je la..huhu

Sesudah sampai, lpas dorg da makan sume..*time ni kitorg da pnat..coz family kitorg x ramai,skali org dtg ramai..pnat gak aa serve tetamu2 kann..hehe*

Then,tetiba my future M-I-L panggil ke dinner table..aku dr dapur dah rase nerveous laen macam..coz nampak mak, Ash, Abg Zaqi (my future B-I-L yg sulung), Kak Zai (Abg Zaqi's wife) & of coz future M-I-L..Jeng3x

Abg Zaqi (AZ) : Nurul..mak nih haa ada hajat..sebelum gi haji katanya..*tersenyum2 sumbing kat aku*
Ann (N) : Hmm..ape? *x keruan dah,hoho*
Mak Ash (FMIL) : Nih..mak ingat..sebelum mak pegi haji..mak nak la tgk korang kawen dulu..snang hati mak..x de benda dah nak pikir2 lagi..x de benda pending lagi..
N : Huh? *ke-blur-an* Hmm..mak nak pegi haji bile?
FMIL : Tahun ni la..
N: Tahun ni??Da dapat tarikh ke?
FMIL : Blom..tapi dah boleh agak..Insya-Allah la..coz Tabung Haji da panggil kursus Perdana..kira kursus last b4 gi haji la..
N: Oww..so? kahwin?x paham la mak.. *padahal dah dup-dap-dup-dap ni*
AZ: Mak ni haa nak korang nikah dulu b4 mak gi haji..kira permintaan mak la nih..kiranya dlm masa terdekat ni la..then mak balik haji nanti baru buat kendurinya (sanding & tandang).. kire ni NIKAH GANTUNG laa..
N: HUH???? Nikah Gantung??? Bila cadang nak nikah tuh? *Berpeluh2 dah..*
FMIL : Kalau boleh mak nak bulan depan la..nikah bulan dpan.. dlm tgh bulan..
N: Huh??? BULAN DPAN???? Cepatnya!! Mane sempat mak..nape x cakap awal2 mak..at least 3-4 months before ke? Nih cpat sgt..byk benda nak setel nih..*Terasa berpinar skjap*
AZ: Ala..duit ada bukan x de..beli je sume yg ready-made..pilih colour mane korang suka..settle..
Ash : Mane sempat bang..apsal korang x cakap dulu kat aku..ni tetiba je..ish..

Time nih Ash discuss ngan mak dia & AZ..my mum & Kak Zai mencelah2..Aku?? Diam x terkata..aku plak cam x sangka mak Ash nak cakap camtuh..slalu dia cool & sporting gle..nih tetibe laen macam..aku plak x sdap ati..takut jadi pape kat mak..*aishh..simpang 44!*

Di pendekkan crite..

Kak Zai : Camnila mak..Zai rase biarlah dorang berdua ni discuss dulu..dorg pon x tau benda nih..or kita cari date dlm raye discuss properly between 2 pihak..time nih x sesuai..kite pon plan asalnya kan nak braya je umah nurul nih..
FMIL : Emm..okeylah..Balik KL kite plan la camne kan..
Sume setuju..

Ash&Ann tros keluar ke taman di dpan umah..kelakar gle muka Ash time nih..patut aku snap pic dia..haha..aku dah cool jap la time nih..dia..KUSUT GILE!~ Terkejut la katakan..

Malam tuh kitorg x boleh tido ok!hahaha..Camne nih?October dpan nak kena nikah..sume lom ready lagi..kursus kawen pon x gi lagi..mintak2 x jadi..huhu

Esoknya..kitorg calling2 la pikir camne..aku still kat JB..Ash dah sampai kat KL..dia x de mood langsung nak bual2..then tgh risau2+kebuntuan,ptg tuh aku call lagi Ash x dapat..CELCOM buat hal!!!! x silap cam d whole day till besoknya x dapat call dia..

Then Ash call aku & cakap dia kat CAMERON HIGHLAND..
N : WHAT????U kat cameron??bukan baru balik dr tioman-jb-kl-then?cameron?
Ash: Aah..baru sampai..
N: Abg! Org dok risau2 pasal nak kena nikah gantung nih awak sonok plak g jejalan..ish abg nih..
Ash : Mak yg ajak la..mula2 abg x nak gi..x de mood..tapi mak yg paksa gi..agaknya dia tgk abg stress..tros dia cakap nanti2 la pikir..mak cakap je..relax la..x dapat bln dpan x pe la..jom la..sume pon nak ikut nih..
N? Huh?? *Huh lagi..haha* Biar betul.. mak cakap camtuh ke? Aisey..buat cuak la..
Ash : Ye..i pon terkejut..mlm nih u boleh tido la..haha

Boleh x??Sabo je la..Kalo korang kat tempat aku camne? Sekarang perasaan aku:
Geram+bengong jap+termenung+gelihati+nervous+mcm2 la..
hahahaha~

You May Also Like

2 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...